Vyhľadávanie

Golf Cabrio je stále praktický

08.11.2011 15:29

Prvá jazda s Volkswagenom Golf Cabrio bola naozaj príjemná. Na cestičkách okolo Saint Tropez sme si dosýta užívali otvorenú strechu. Auto nás, v dobrom zmysle, ničím neprekvapilo...

Univerzálna radosť

Je až neuveriteľné, ako málo stratil Golf Cabrio na svojej praktickosti oproti bežnej verzii. Aj s otvorenou karosériou si totiž zachováva svoju všestrannosť. Na zadné sedadlá sa pohodlne zmestia dvaja pasažieri priemerného vzrastu. Natiahnutá strecha výborne izoluje a pri vysokých rýchlostiach nie je zdrojom hluku. Batožinový priestor ponúka dostatočných 250 litrov a je doň dobrý prístup pomerne širokým otvorom. Nechýba ani možnosť sklápania zadných sedadiel jednoduchým odistením z batožinového priestoru. Stále pritom čítate o kabriolete, v ktorom môžete vo dvoch s otvorenou strechou (a vetrolamom) bez problémov uháňať po diaľnici viac ako stotridsať.

Prúdenie vzduchu neprekáža ani vysokým postavám. Jazda bez vetrolamu a so stiahnutými oknami je pohodlná tak do 60 km/h. So strechou sa dá elektricky manipulovať do 30 km/h, všetko navyše prebieha veľmi rýchlo - stiahnutie trvá deväť sekúnd a natiahnutie jedenásť. Vynikajúca je torzná tuhosť karosérie (13 500 Nm/°), ktorá sa nekrúti ani pri ostrej jazde. Rozhodne sa nedočkáte žiadnych pazvukov. Jazdné vlastnosti sa od normálneho modelu tiež nelíšia. Obrovská dávka istoty, najmä s ľahkými zážihovými motormi, dobre potláčaná nedotáčavosť a vysoký komfort na 16 - aj 17-palcových kolesách (osemnástky sme neskúšali) sú vlastné aj kabrioletu. Riadenie ponúka prirodzenú spätnú väzbu a radenie subjektívne azda ešte presnejšie a kratšie dráhy ako v hatchbacku. Radiaca páka navyše dostala príjemnejší tvar, iba spojka by mohla mať vzhľadom na športovejšie zameranie tuhší chod.

Z dizajnovej  stránky veľmi dobre pôsobia drobné LED slúžiace na denné svietenie aj ako zadné koncové svetlá. Inak je Golf Cabrio tradične triezvy a v porovnaní s Eosom vyzerá celkom maličký. Oproti klasickému hatchbacku narástol do dĺžky  o 47 mm. Interiér zostal nezmenený, oceňujeme špičkovú kvalitu spracovania, mäkčené plasty aj potrebné čalúnené bočné schránky vo dverách alebo podarené dekorácie.

Z obvyklej ponuky motorov sme vyskúšali benzínovú 1.2 TSI (77 kW) a silnejšiu verziu 1.4 TSI (118 kW) s dvojitým preplňovaním (v nižších otáčkach kompresor, vo vyšších turbodúchadlo). Slabšia jednotka, pri  ktorej by sa u nás dali predpokladať najväčšie predaje, je viac než dôstojným základom. Dynamika je síce skôr priemerná, ale vzhľadom na to, že s kabrioletom sa väčšinou rýchlostné rekordy nebudú lámať, to príliš neprekáža. Motor sa príjemne zbiera od 1 800/min., vo vysokých otáčkach pri predbiehaní by ste síce ocenili nejaký ten kilowatt navyše, napriek tomu je výsledný dojem veľmi dobrý. O to viac, že kombinácia pokojného plávania krajinou, dynamickej jazdy, diaľnice aj mesta priniesli spotrebu 6,6 l/100 km. K vozidlu pritom „jednadvojka“ ladí rozhodne lepšie ako dieselová 1.6 TDI.

Trocha inú ligu hrá 1,4-litrový agregát. Ten sme mali k dispozícii so sedemstupňovou prevodovkou DSG. Rýchlosť radenia aj komfort pri posúvaní  sú bez chyby. Golf s týmto motorom poskytuje suverénnu dynamiku a spotrebuje pri svižnej jazde okolo 10,5 l/100 km a priemerne si vypýta 8,7 l/100 km. Ešte silnejšia verzia 2.0 TSI (155 kW), dodávaná  výhradne so šesťstupňovým DSG, je už na poriadne dynamické vozenie. Na kochanie sa krajinou v otvorenom aute je to trocha predimenzovaná jednotka.

Cena Volkswagenu Golf Cabrio ešte nie je stanovená. Dá sa predpokladať, že oproti „normálnemu“ hatchbacku bude zhruba o 25 percent vyššia. Na našom trhu by mali byť dostupné aj verzie s ekobalíčkom BlueMotion. Oficiálny predaj na slovenskom trhu sa očakáva až na začiatku roka 2012.

Zdroj: autoviny.zoznam.sk

Späť

© 2011 Všetky práva vyhradené.